Van het leger naar de laptop: ‘Drukte, drukte, altijd maar drukte. Dat drijft mij.’

charell

Je carrière vormgeven kan op verschillende manieren. De een heeft een duidelijk carrièrepad uitgestippeld, de ander switcht door (persoonlijke of zakelijke) omstandigheden van carrière, en je hebt mensen die gewoon de kansen grijpen die ze aangereikt krijgen. Charell Partodikromo (34) hoort zonder twijfel bij die laatste groep. Na 12 jaar als militair bij Defensie en 5 jaar als medewerkster in het restaurant van haar tante, zit ze nu voor het eerst in haar leven op kantoor bij Start People.

Oké, laten we bij het begin beginnen. Van militair bij Defensie tot restaurantmedewerkster: hoe ging dat?

Charell: “Ja, dat is een ongebruikelijke overstap he? Ik zat vroeger niet graag met mijn neus in de boeken, dus mijn moeder stimuleerde me al jong om het leger in te gaan. Ik was 17 toen ik bij Defensie ging werken en dat was gelijk een goede match. Ik heb daar 12 jaar gewerkt. Toen was ik 29 en dat is, in de wereld van Defensie, oud. Er kwamen bezuinigingen en de oude garde moest vertrekken. Dat was best een moeilijk moment voor me.”

En toen?

“Ik ben tijdelijk bij het restaurant van mijn tante gaan werken. Ze heeft al meer dan 20 jaar een Surinaams eethuisje (Warung Mini, een begrip in Den Haag) en het was er zo druk dat ze mijn hulp goed kon gebruiken. Ik ging daar werken en handelde de bestellingen af. Het was er een gekkenhuis. Er stonden rijen tot buiten de deur. Die stress kon ik, door mijn ervaring bij Defensie, goed aan.”

"Teamwerk, met z’n allen dezelfde richting op. Dat is voor mij onbetaalbaar"

En dat merkte een van jouw klanten, Start People-collega Michael, ook. Hij bood je een baan aan als planner bij Start People Medi Interim.

“Zo ongeveer wel, ja. Hij kwam regelmatig eten bij ons halen en zo raakten we steeds vaker aan de praat. Hij wist dat ik op zoek was naar een andere baan. En toen de vacature voor een planner bij Start People vrijkwam, dacht hij gelijk aan mij. Een maand later zat ik daar op kantoor!”

Toch bijzonder, om een ex-militair en restaurantmedewerker als planner op kantoor te zetten.

“Klopt. Ik had geen ervaring in de uitzendbranche en ik had geen idee wat ik moest doen. Ik had zelfs nog nooit zittend werk gedaan! Ik ben er blind ingestapt. Maar ik denk dat Michael in het restaurant zag dat ik goed kan schakelen en stressbestendig ben. Dat kwam me bij Defensie van pas, in het restaurant, en nu ook als planner bij Start People. Ik ben continu bezig, mijn werk is nooit af. Ik schakel de hele dag tussen klanten, flexmedewerkers en collega’s. Drukte, drukte, altijd drukte, dat drijft mij.”

Drukte is dus belangrijk voor jou. Wat vind je nog meer waardevol aan jouw werk?

“De saamhorigheid met mijn collega’s. Het teamwerk, met z’n allen dezelfde richting op. Dat is voor mij onbetaalbaar. En natuurlijk ook de goede relatie met klanten en flexmedewerkers. Ik bel ze niet alleen om de werkroosters te plannen, ik bel ook gewoon om te kletsen.”

Start People gelooft in de waarde van werk

Werk geeft waarde. Ontzettend veel waarde. Zoveel waarde dat het bijna niet in woorden te omschrijven is. Toch doen we een poging. We hebben onze flexmedewerkers en opdrachtgevers gevraagd naar wat werk voor hen zo waardevol maakt. Is het de band met collega’s? Een tweede kans krijgen? Een nieuwe collega die als een frisse wind door het kantoor waait? Je leest het in deze rubriek.

Wil je meer weten over Start People?

Ben je benieuwd naar onze werkwijze, en hoe wij je aan een baan kunnen helpen? Je leest hier alles over werken via Start People. Bekijk ook onze actuele vacatures ! Op zoek naar flexibele en gemotiveerde flexmedewerkers? Wij hebben de juiste mensen voor u !