Solliciteren

Schrijf je in voor arbeidsbemiddeling en solliciteer gericht op deze vacature.

Deze vacature bestaat helaas niet (meer).

Administratief medewerker overheid

Start People Zwolle Overheid

Standplaats
Apeldoorn
Opleiding
MBO
Vakgebied
Overheid
Vacaturenummer
1AV0029142

Na een inwerkperiode ga je administratief medewerker bij een team Korpscheftaken aan de slag met de administratieve ondersteuning van de vergunningverlening of met het direct toezicht op de Boa’s. Jouw verantwoorlijkheid komt te liggen op het verwerken van aanvragen voor standaard vergunningen/ toestemmingen als genoemd. Daarbij werk je aan de hand van een werkinstructie. Je screent, toetst de aanvraag aan de criteria en beslist uiteindelijk over een aanvraag. Aanvragen die niet in aanmerking komen voor verdere afhandeling leg je voor aan een meerdere die vervolgens de zaak over neemt. Je werk met bestuursrechtelijke termijnen waarbinnen aanvragen dienen te worden afgehandeld.

Als administratief medewerker bij een team Korpscheftaken heb je de volgende taken:

  • Innemen en registreren van de verschillende aanvragen
  • Plannen van de intakegesprekken
  • Informatie verzamelen
  • Archiveerwerkzaamheden
  • Digitaliseren van het papieren archief
  • Administratief ondersteunen van medewerkers van Korpscheftaken
  • Invoeren van de verschillende activiteiten, werkzaamheden en informatie in Verona

Als administratief medewerker bij het Team Direct Toezicht heb je de volgende taken:

  • Ondersteunende (administratieve) werkzaamheden en het werken in de daarvoor gebruikte systemen.
  • Je zorgt voor de voorbereidende en uitvoerende werkzaamheden in het kader van vergunningverlening, advisering voor wat betreft het direct toezicht op de boa’s.

Je werkt nauwgezet aan de hand van werkinstructies die betrekking hebben op de Wet Wapens en Munitie, Wet Natuurbeheer (vroeger Jachtwet) en de Wet op de Particuliere Beveiligers en recherchebureau. Het zijn administratieve taken waarbij de handelingen vallen binnen het bestuursrecht.

In de basis heb je regelmatige werkdagen en –tijden van maandag tot en met vrijdag tussen 07.30 en 17.00 uur. Je moet er echter rekening mee houden dat je incidenteel op onregelmatige tijden (avonduren of weekend) ingezet kan worden. Bijvoorbeeld tijdens spreekuren of bij verlengingen van jachtaktes en wapenverloven.

Jij bent iemand die goed kan samenwerken en iemand die het als een uitdaging ziet om op dit speciale vakgebied binnen de politie te werken.
Je bent in staat om nieuwe kennis je snel eigen te maken.
Je bent kritisch maar ook klantgericht, je werkt secuur en je bent je bewust van de grote verantwoordelijkheid die je hebt binnen een vergunning verleen proces zoals bij ons.

  • MBO 3 /4 werk- en denkniveau met een juridische dan wel administratieve achtergrond;
  • Minimaal 3 jaar administratieve werkervaring.

Je gaat werken bij één van de vijf teams Korpscheftaken van de politie in de eenheid Oost-Nederland of bij het Team Direct Toezicht. De teams Korpscheftaken houden zich bezig met de aanvragen van wapenvergunningen en toestemmingen voor beveiligers en recherchebureaus. Het centrale Team Direct Toezicht houdt toezicht op de buitengewone opsporingsambtenaren (BOA´s).

Er werken momenteel 68 medewerkers bij de teams Korpscheftaken verdeeld over 5 locaties.

Wij bieden jou een uitdagende functie binnen een toonaangevende opdrachtgever binnen de Rijksoverheid in Apeldoorn.

Een parttime (24 uur per week) of fulltime (36 uur per week) functie voor bepaalde tijd, in eerste instantie tot het einde van volgend jaar (2021) maar er is kans op verlenging. Het salaris is gewaardeerd tussen de 1.976,45 euro en 2.493,76 euro bruto per maand (o.b.v. 36 uur en relevante werkervaring). Wanneer je reist met de auto of ov staat hier een reiskostenvergoeding tegenover.

Houd rekening met een uitgebreid sollicitatie traject van 8-10 weken waar een uitgebreide screening onderdeel uitmaakt van de procedure. Lees hier meer over de screening: https://kombijde.politie.nl/politie-als-werkgever/wat-we-van-jou-vragen