Solliciteren

Schrijf je in voor arbeidsbemiddeling en solliciteer gericht op deze vacature.

Deze vacature bestaat helaas niet (meer).

Assistent medewerker Intake en Service politie

Start People Assen Overheid

Standplaats
Groningen
Opleiding
MBO
Vakgebied
Overheid
Vacaturenummer
1AV0034188

Werken bij het Regionaal Service Centrum in Groningen? Dé vitale plek waar het politienummer 0900-8844 nooit stil staat en via internet en social media de druk constant hoog is om goed en snel mensen te helpen met hun vraag of melding.

In het servicecentrum is je belangrijkste taak het zelfstandig afhandelen van informatieverzoeken en het aannemen van niet-spoedeisende meldingen. Jouw oordeel bepaalt waar de melding terecht komt. Regelmatig is wel spoed vereist. Met jouw scherpte beoordeel je of politie-inzet direct noodzakelijk is en zet je meldingen door naar het juiste kanaal. We werken virtueel samen met de andere eenheden binnen de Nationale Politie en nemen bij piek momenten de telefonie van elkaar over.
De frequentie is aanzienlijk; per dienst van 8 uur kun je rekenen op zo’n 60 telefoongesprekken. Met jouw sociale en culturele vaardigheden weet jij met elke vraagsteller of melder naar tevredenheid te communiceren. Of het nu een ongeduldige tipgever is, een angstig slachtoffer dat aangifte wil doen, of een verward persoon met een vaag verhaal. Met tact, kalmte en de juiste gesprekstechnieken weet je de benodigde informatie boven te halen om mensen direct verder te helpen. Je verwerkt en registreert informatie zorgvuldig en efficiënt. Van het inplannen van afspraken voor aangiften tot het doorzetten van vragen en meldingen naar het juiste kanaal. Verder de politieorganisatie in, of naar een samenwerkingspartner. Je communiceert doeltreffend via sociale media en vindt het een uitdaging om Webcare bij het servicecentrum verder vorm te geven.

Je hebt minimaal een mbo niveau 4 of gelijkwaardige opleiding afgerond, je bent sociaal en communicatief vaardig en weet van aanpakken, kunt snel een situatie inschatten en verwerkt vlot informatie. Je bent in staat om een gesprek in het Engels goed af te handelen. In een hectische callcenteromgeving blijf je alert, houd je het hoofd koel en schakel je snel. Je bent opgewassen tegen continue werkdruk en emotionele gesprekken. Je vindt het geen enkel probleem om nacht- en weekenddiensten te draaien. Om succesvol te zijn in deze functie is het noodzakelijk om affiniteit te hebben met social media. Ervaring met intake en service en/of callcenter ervaring is een pré.

We zoeken mensen die het contact met de politie en de serviceverlening een frisse impuls willen geven. Ook als je op dit moment nog studeert en een bijbaan zoekt nodigen we je uit om te solliciteren.

Het Regionaal Service Centrum in Groningen is het contactpunt voor inwoners van de gehele politieregio Noord-Nederland (provincies Groningen, Friesland en Drenthe). Hier vindt de intake van telefonie (0900-8844) plaats en worden aangiften opgenomen via telefonie en politie.nl. Het team zorgt met zo’n 100 medewerkers voor de bezetting van het servicecentrum en het continu verhogen van het servicelevel. Er is een collegiale sfeer waarin goed wordt samengewerkt aan de doelstellingen en de ontwikkeling van het team.

De servicecentra van de politie zetten in op innovatie en vernieuwing van werkprocessen. Er zijn experimenten met laagdrempelige manieren van aangiften via sociale media en beeldschermen op afstand. Een uitdagende werkomgeving vol dynamiek en dicht op het echte politiewerk.

Het Regionaal Servicecentrum in Groningen biedt collega’s de kans om werkervaring op te doen op een cruciale plek bij de politie waar je met alle aspecten van het politiewerk te maken krijgt. Je kunt rekenen op:

  • Toeslagen voor onregelmatigheid en nacht- en weekenddiensten;
  • Een parttime functie voor minimaal 16 uur per week en maximaal 32 uur;
  • Vergoeding woon -werk;
  • Incompany training om je startklaar te maken voor de functie;
  • Coaching tijdens je werk.

De start is zo snel als mogelijk. Naar verwachting in maart 2021. De basisopleiding duurt 4 weken. We verwachten dat je dan 32 uur per week beschikbaar bent. Daarna kun je je eigen uren gaan werken. De kans bestaat dat je op een andere RSC locatie in Nederland opgeleid wordt. Gezien de investering in de opleiding verwachten we dat je voor langere tijd aan het RSC verbonden blijft. Je krijgt eerst een contract van 6 maanden via Start People en daarna is de mogelijkheid om in dienst te treden bij de politie waarbij ook uitzicht is op een vaste aanstelling.

De selectieprocedure bestaat uit een (online) voorlichtingsbijeenkomst, intake gesprek en behandeling van casussen uit de praktijk. Een betrouwbaarheids- en geschiktheidsonderzoek maakt deel uit van de procedure. Dit onderzoek zal minimaal 6 weken in beslag nemen.

De uitnodigingen voor de telefonische intakegesprekken met een recruiter volgen in week 49!

Ben je enthousiast geworden en wil je graag solliciteren? Dat mag via de knop 'solliciteer nu' op onze website waar je jouw cv én motivatiebrief kan toevoegen! Elke sollicitant krijgt van ons een terugkoppeling, en bij een positieve terugkoppeling volgt er een intakegesprek. Heb je vragen over de vacature? Alle informatie die wij hebben staat in deze vacaturetekst. Vanwege de grote hoeveelheid vacatures die wij aanbieden, is het voor ons helaas niet altijd mogelijk om telefonisch extra toelichting te geven. Wil je toch graag meer informatie? Je kunt een WhatsApp bericht sturen naar Marian via 06 83 15 79 52.