Solliciteren

Schrijf je in voor arbeidsbemiddeling en solliciteer gericht op deze vacature.

x Bestandstype doc, docx, pdf van maximaal 3 MB

Upload hier jouw cv. Dit is je visitekaartje voor ons én voor opdrachtgevers waar we je voorstellen. Je kunt een foto opnemen op je cv, maar als je dit niet doet heeft dit geen negatieve gevolgen voor je sollicitatie. Als je een foto opneemt in je cv dan geef je Start People – én de bedrijven die horen bij USG People Holdings BV. - toestemming om deze te verwerken en te verstrekken aan (potentiële) opdrachtgevers.

Jouw gegevens worden gebruikt voor arbeidsbemiddeling, dit vindt deels geautomatiseerd plaats. In ons privacy statement kun je nalezen hoe wij jouw gegevens verwerken.

Communicatieadviseur Overheid

Start People Zwolle Overheid

Standplaats
Utrecht
Opleiding
HBO
Vakgebied
Overheid
Vacaturenummer
1AV0045136

Voor de Politie in Utrecht zijn wij opzoek naar een Communicatieadviseur.

Ben jij de verbindende en stevige allround communicatieadviseur die zich goed staande kan houden in hectische omgevingen? Volg jij het nieuws op de voet en ben jij een kei in adviseren? Zie jij overal kansen om mooie politieverhalen te vinden en kun je deze vertalen naar een intern- of extern publiek? Solliciteer dan nu op de functie van communicatieadviseur.

Jij kijkt proactief naar maatschappelijke trends en issues die de in- en externe beeldvorming van de politie raken en maakt een advies over de in te zetten communicatiestrategie om die beeldvorming positief te beïnvloeden. Je adviseert en ondersteunt de eenheidsleiding van Midden-Nederland, portefeuillehouders, lijnchefs en de stafdienst bij (complexe) communicatievraagstukken.

Vak inhoudelijke taken;

Vanuit jouw portefeuilles en projecten onderhoud je je in- en externe netwerk. Je acties zijn erop gericht om de organisatie zélf communicatiever te maken. Ook lever je je input voor landelijke communicatietrajecten en adviseert en ondersteunt bij landelijke en lokale campagnes. Je ondersteunt de operatie óók buiten kantoortijden in piketdienst of bij crisissituaties binnen de eenheid. Als adviseur stem je vanzelfsprekend af met de verschillende stakeholders, zoals de directie Communicatie, de Dienst Communicatie binnen het Politie Diensten Centrum, het Openbaar Ministerie en het lokale gezag.

Wij zoeken een stevige en verbindende adviseur die zich goed staande weet te houden in hectische omgevingen. Iemand die beschikt over een flinke dosis overtuigingskracht en humor. Jij bent proactief en een harde werker die actief wil bijdragen aan de doorontwikkeling van de afdeling. Omgaan met veranderopgaven gaat je goed af en je hebt daarin snel door wat van jou wordt verwacht. Ben jij daarnaast in staat om met beelden een verhaal te kunnen vertellen en kun je goed gebruik maken van social media? Dan heb je een pré.

Harde criteria;

  • Je hebt hbo werk- en denkniveau (afgeronde opleiding journalistiek of communicatie/ media en cultuur).
  • Je hebt 4-8 jaar relevante werkervaring.

Extra criteria;

  • Je bent een betrokken, flexibel en enthousiast persoon met een 24-uursmentaliteit.
  • Je kunt goed hoofd- van bijzaken onderscheiden en denkt in oplossingen.
  • Je bent politiek bestuurlijk sensitief en je kunt goed samenwerken/netwerken.
  • Je hebt een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, in woord en geschrift.
  • Je bent alert op nieuwe informatie en communicatieontwikkelingen die je in je werk kunt toepassen.
  • Je hebt een sterke affiniteit en ervaring met het inzetten van sociale media.

Je komt te werken op de afdeling Communicatie (20FTE) van de eenheid Midden-Nederland. De afdeling bestaat uit de teams ‘Advies en Redactie’ en ‘Media en Publiciteit’. Deze teams versterken elkaar, verbinden, geven gezicht en betekenis aan communicatie in de organisatie en in de buitenwereld. Publiekscommunicatie, woordvoering, interne en verandercommunicatie en opsporingscommunicatie zijn onderdeel van ons werk. De Afdeling Communicatie versterkt de eenheidsleiding, het lijnmanagement en de operatie. Je werkt nauw samen met woordvoerders en de andere communicatieadviseurs en je bent breed inzetbaar.

Een uitdagende functie bij de politie in Utrecht;

  • Een functie voor bepaalde tijd, in ieder geval voor 12 maanden;
  • Het bruto salaris per maand ligt tussen de 2.562,19 euro en 3.805,59 euro bruto;
  • Reiskosten woon-werk verkeer vergoed met 0.19 cent per km;
  • Dienstreizen vergoed met 0,28 cent per km.
  • Het betreft een fulltime functie voor 36 uur per week. Tevens inzet in piketdiensten van 16:30 tot volgende ochtend 08:00 uur, zaterdag en zondag 24 uur.

Ben je enthousiast geworden en wil je graag solliciteren? Dat mag via de knop 'solliciteer nu' op onze website waar je jouw cv en motivatiebrief kan toevoegen! Elke sollicitant krijgt van ons een terugkoppeling, en bij een positieve -terugkoppeling volgt er een intakegesprek.