Solliciteren

Schrijf je in voor arbeidsbemiddeling en solliciteer gericht op deze vacature.

Deze vacature bestaat helaas niet (meer).

Helpdesk medewerker Parkstad-ICT

Start People Heerlen XL

Standplaats
Heerlen
Opleiding
MBO 3/4
Vakgebied
Overheid
Vacaturenummer
1AV0013175

Ben jij de ICT expert die wij zoeken?
De afdeling Customer Support van een gemeente in Parkstad zoekt ondersteuning! De medewerkers customer support zijn gesplitst in twee clusters: Helpdesk en frontoffice.
Voor het helpdesk cluster zoeken wij een gedreven medewerker.

De helpdesk van Parkstad-IT is dé ingang voor alle gebruikers (3500+) van de aangesloten organisaties t.b.v. IT gerelateerde vragen. Gebruikers kunnen de helpdesk telefonisch, per mail of via onze selfserviceportal benaderen. Dagelijks verwerkt onze skilled helpdesk tussen de 80 en 150 uiteenlopende klantvragen. Je bent verantwoordelijk voor een kwalitatief goede intake en je bent in staat om problemen op afstand op te lossen (65% lost de helpdesk direct op). Een klantgerichte aanpak, waarbij je snel kunt schakelen tussen de verschillende klantvragen en systemen, is van groot belang. Dat doe je samen met vier andere collega’s in een dynamische omgeving.

Het frontoffice bestaat uit ongeveer tien personen die klantvragen (werkplekondersteuning) in de 2e lijn oplossen. Dit kunnen vraagstukken zijn die complex zijn, extra tijd kosten, een locatiebezoek vergen of bepaalde kennis/ervaring vereisen. Allemaal aspecten waardoor de helpdesk de klantvraag geëscaleerd heeft naar de 2e lijn. Per dag pakt een medewerker frontoffice gemiddeld vijf klantvragen op. De medewerker frontoffice wordt daarin gestuurd door de werkvoorraad in ons ITSM (op dit moment Topdesk). De dagstart van het cluster frontoffice zorgt voor de noodzakelijke afstemming tussen de medewerkers.

Op dit moment zoeken wij een enthousiaste helpdesk medewerker ICT.

  • minimaal MBO werk- en denkniveau, bij voorkeur in de richting ICT. Aantoonbaar middels diploma’s of relevante certificeringen;
  • grote affiniteit met gebruikersondersteuning;
  • een enthousiaste instelling en graag willen leren;
  • uitstekende communicatieve vaardigheden;
  • kunnen werken onder druk;
  • ITIL foundation certificering is een pré
  • Windows 10 MCSA certificering is een pré;
  • ervaring met het werken in Topdesk of andere ITSM software;
  • overige competenties: resultaatgericht - klantgericht - samenwerken.

Parkstad-IT / Gemeente Heerlen bestaat uit twee bureaus, bureau Beheer en bureau Exploitatie. In totaal werken er momenteel ongeveer 60 medewerkers bij Parkstad-IT.
Om verder vorm te geven aan onze ambities zoeken wij voor het bureau Exploitatie nieuwe collega’s.

  • een dynamische functie in een dito werkomgeving;
  • een salaris, afhankelijke van opleiding en ervaring, van maximaal salarisschaal 7 CARUWO;
  • fulltime functie
  • een baan voor bepaalde tijd, in de eerste instantie tot augustus 2020