Solliciteren

Schrijf je in voor arbeidsbemiddeling en solliciteer gericht op deze vacature.

Deze vacature bestaat helaas niet (meer).

Juridisch Administratief Medewerker

Start People Den Haag Overheid

Standplaats
Amsterdam
Opleiding
MBO 3/4
Vakgebied
Juridisch
Vacaturenummer
1AV0045245

Voor de politie zijn wij op zoek naar een Juridisch Administratief Medewerker. Heb jij een afgeronde juridische MBO 4 opleiding en ben jij bekend de de Wpg en privacywetgeving?
Ben je werkzaam geweest in een vergelijkbare functie en op zoek naar een mooie nieuwe uitdaging?
Solliciteer dan direct!

Als Juridisch Administratief Medewerker bij de Politie behandel je zelfstandig inzageverzoeken en verzoeken tot het verstrekken van informatie op grond van de Wpg en het Besluit politiegegevens. Je vraagt informatie op, stelt besluiten en brieven op, houdt overzichten bij en geeft advies. Daarnaast bewaak je de doorlooptijden, voortgang en de daadwerkelijke afhandeling van de verzoeken. Na het ontvangen van het besluit kunnen burgers en/of hun vertegenwoordigers (advocatuur) een afspraak maken op jouw werklocatie voor inzage in politiegegevens. Hiervoor verricht je administratief-secretariële werkzaamheden, zoals het versturen van brieven, het plannen van afspraken en het samenstellen en anonimiseren van dossiers.

Je werkt in een complexe en vaak hectische omgeving waarbij je ook inzicht hebt in soms gevoelige dossiers. Je dient dus integer om te kunnen gaan met gevoelige informatie.

  • Het zelfstandig behandelen van inzageverzoeken en verzoeken tot het verstrekken van informatie op grond van de Wpg en het Besluit politiegegevens.
  • Informatie opvragen, besluiten en brieven opstellen, overzichten bijhouden en adviezen geven.
  • Het bewaken van de doorlooptijden, voortgang en de daadwerkelijke afhandeling van de verzoeken.
  • Administratief-secretariële werkzaamheden, zoals het versturen van brieven, het plannen van afspraken en het samenstellen en anonimiseren van dossiers.

Wij zijn op zoek naar een servicegerichte collega die secuur is en doortastend op zoek gaat naar de benodigde informatie en daarbij een goede afweging kan maken tussen de belangen van verschillende partijen. Je beschikt over goede schriftelijke en mondelinge uitdrukkingsvaardigheden. Je beschikt over een goed organisatievermogen en je weet snel je weg te vinden binnen een nieuwe organisatie. Je bent een goede teamspeler, die zich collegiaal en oplossingsgericht opstelt en een positieve sfeer brengt.

Harde criteria/Eisen

  • Enige ervaring in een soortgelijke functie;
  • Affiniteit met de Wpg en privacywetgeving;
  • Een afgeronde MBO-4 opleiding, bij voorkeur in een juridische richting;
  • Je moet accuraat zijn;
  • Bekendheid met politiesystemen (bij voorkeur BlueSpot Monitor, BVH en Integrale Bevraging) is een pré.

Extra criteria / bijzonderheden

  • Een BGO-lang screening maakt onderdeel uit van het selectieproces.
  • De politie werkt volgens de RIVM maatregelen, zoveel mogelijk thuis. Je dient dus te beschikken over eigen thuiswerk voorziening.

(Gedrags)competenties

  • Accuratesse
  • Mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid
  • Klantgerichtheid
  • Flexibel gedrag
  • Samenwerken

Je komt te werken in team bestuurondersteuning binnen de dienst Staf van de Eenheid Amsterdam.
De dienst Staf ondersteunt en adviseert de eenheidsleiding en operatie in hun verantwoordelijkheid. De afdeling bestuurondersteuning bestaat uit de onderdelen:

  • Bestuurszaken;
  • Juridische Zaken en Secretariaat Klachtencommissie & Commissie Toezicht Arrestantenzorg;
  • Kabinet & Protocol.
    De werkzaamheden die jij uit gaat voeren vallen onder Juridische zaken. Juridische Zaken heeft o.a. ten doel verzoeken af te handelen in het kader van de Wet openbaarheid van bestuur (Wob) en de Wet politiegegevens (Wpg). Daarnaast houdt Juridische Zaken zich bezig met advisering op het gebied van Korpscheftaken en civielrechtelijke zaken zoals claims en voert bezwaar- en (hoger) beroepsprocedures.

Plaats van de functie (organigram)
Eenheid Amsterdam
Dienst Staf
Afdeling Bestuursondersteuning
Juridische Zaken

  • Een werkweek van 36 uur (parttime/fulltime) binnen een uitdagende werkomgeving;
  • Een bruto uurloon tussen de €12,67 - €15,61;
  • Een tijdelijk dienstverband van 6 maanden o.b.v. een detacheringsovereenkomst én 0-uren contract;
  • Onze klant hanteert de volgende reiskostenvergoeding : €0,19 cent per kilometer en geen parkeerkosten (met een max van 120 k.m. per enkele reis) en 100% OV-kosten o.b.v. 2e klasse. Jouw kilometers worden berekend via de snelste route op route.andes.nl ;
  • Werken via een toonaangevende uitzendonderneming met unieke vacatures die gespecialiseerd is binnen de overheid;
  • Werken binnen een organisatie die verantwoordelijk is voor een waakzaam en dienstbaar Nederland;
  • Persoonlijke begeleiding door ervaren en enthousiaste Recruiters & HR-medewerkers;
  • Een opbouw van vakantiedagen naar rato;
  • Om je persoonlijke ontwikkeling op peil te houden bieden wij gratis online trainingen aan via Good Habitz;
  • Voor deze opdrachtgever is een screening onderdeel van het proces;
  • De deadline voor deze vacature is 13-04-2021. Na deze datum hebben wij niet voldoende tijd jou nog mee te nemen in de selectie.