Solliciteren

Schrijf je in voor arbeidsbemiddeling en solliciteer gericht op deze vacature.

Deze vacature bestaat helaas niet (meer).

Klantencontact medewerker parttime

Start People Breda XL

Standplaats
Breda
Opleiding
MBO
Vakgebied
Callcenter
Vacaturenummer
1AV0055771

Voel jij je als een vis in het water binnen een klanten contact centrum? Lees dan snel verder!

Als Klantencontact medewerker ben je een professional in je vakgebied. Je verzorgt informatie aan jouw klant en leidt de klantvraag zelf naar het juiste antwoord.
Je komt te werken in het gemeentehuis in Breda. Samen met je collega's beantwoord je dagelijks alle telefoon, WhatsApp en mail van burgers - bedrijven en instellingen.

Het Klant Contact Centrum (KCC) spitst zich toe op het telefonisch en digitaal afhandelen van vragen en verzoeken van burgers en bedrijven over de producten en diensten van de gemeente Breda. Klanten hebben met de medewerkers van het klanten contact centrum het eerste contact met de gemeente. De medewerkers vormen dan ook hét gezicht en de stem van de gemeente Breda. De afdeling handelt 80% van de (aan)vragen zelfstandig af. Je hebt geen fysiek contact met de klant maar werkt vanuit de KCC afdeling binnen de gemeente Breda. Gemiddeld heeft het KCC 1250 klantcontacten per dag.

Het betreft een parttime functie tussen de 24 - 32 uur per week. Je hebt de keuze uit een flexibel rooster van 24 -28 uur of van 29 -32 uur.
Bij 24 - 28 uur worden de uren verdeeld over 4 dagen en bij 29 - 32 uur over 5 werkdagen. Dagelijks werk je nooit meer dan 7 uur per dag.
Het is een contract waarbij je minimaal 1 jaar beschikbaar moet zijn. Voor de komende jaren heb jij de kans om een getalenteerde Klantencontact medewerker te worden.

Wat zijn o.a. je werkzaamheden

  • Jouw klant staat altijd op nummer 1.
  • Je zorgt ervoor dat je direct tijdens het eerste klantcontact optimale informatie verstrekt aan klanten (burgers, bedrijven en instellingen). Dit betreft informatie over de producten en diensten van de gehele overheid met de nadruk op de gemeentelijke producten.
  • 80% van de klantvragen handel je direct zelfstandig af, de overige klantvragen leid je verder de organisatie in
  • Je registreert tijdens het gesprek mutaties door in systemen en legt relevante informatie vast

Daarnaast:

  • Reageer je proactief op signalen van klanten m.b.t. de actualiteit en/of kwaliteit van de inhoud van ons kennismanagementsysteem.
    .• Je bent handig en snel met systemen en hebt nieuwe toepassingen snel onder de knie.
  • Je voelt je snel thuis in een nieuwe omgeving en pakt zaken daar snel op.

Als teamplayer communiceer je handig en effectief. Feedback geven én ontvangen gaat je goed af. Je werkt graag in een hectische omgeving. Natuurlijk ben je vriendelijk, enthousiast en positief ingesteld. Zelf verantwoordelijkheid nemen is voor jou vanzelfsprekend. Klantvragen worden door jou kort, bondig en volledig vastgelegd in het klantregistratiesysteem. Je legt verantwoording af aan het management van het KCC.

In deze functie zijn dienstverlenende en communicatieve vaardigheden leidend. Daarnaast beschik je over de competenties resultaatgerichtheid, klantgerichtheid en samenwerken.

Overige eisen:

  • Een relevante afgeronde opleiding op minimaal MBO 4 niveau
  • Ervaring in een vergelijkbare functie is zeer gewenst. bijvoorbeeld ervaring binnen een callcenteromgeving
  • Je neemt je eigen verantwoordelijkheid voor je werk en het teambelang
  • Minimaal 24 uur beschikbaar
  • Ben jij flexibel? Heb jij het vermogen om je snel aan te passen aan bepaalde situatie?
  • Woonachtig in omgeving Breda - Tilburg - Roosendaal - Oosterhout

Gemeente Breda heeft als non-profit organisatie de afdeling Publiekszaken en is het gezicht van de gemeente Breda. Deze staat in directe verbinding met de Bredase inwoners, bedrijven en instellingen. Medewerkers zorgen ervoor dat zij zich welkom en geholpen voelen. De afdeling levert top-dienstverlening via het Klanten contact centrum.

Quotes van medewerkers klanten contact centrum:

"Het werken als medewerker KCC is leuk omdat geen dag hetzelfde is. De afwisseling van werkzaamheden en in vragen maakt dat het een fijne en interessante baan is."

"Ik werk graag bij de Gemeente Breda omdat de sfeer op de werkvloer zo goed is. We hebben collega's van alle leeftijden die gemoedelijk met elkaar omgaan."

"Je krijgt een opleiding zodat je goed voorbereid de belvloer op gaat. Het is een fijn collegiaal en sociaal team."

  • Het betreft een contract voor langere tijd
  • Werktijden zijn wisselend tussen 07:45 en 17:00 uur, op woensdag en donderdag tot 20:00 uur
  • Je ontvangt een gedegen inwerktraject, Je start met een twee wekelijkse opleiding, dan praktijk ervaring en hierna een vervolg opleiding.
  • Salaris betaling volgens Branche cao Gemeenten; schaal 5.2; het salaris is 13,78 incl. eindejaarsuitkering en levensloopregeling en daarnaast ontvang je ieder jaar een salarisverhoging
  • Eerste dienstjaar ontvang je een reiskostenvergoeding (reisafstand boven de 10 km) van 0,14 cent de kilometer
  • Je bent minimaal vier dagen per week beschikbaar bij een dienstverband van 24-28 uur. Bij een dienstverband van 29-32 uur werk je vijf dagen per week.
  • Je bent flexibel inzetbaar, je flexibele rooster wordt 4 weken vooraf gepubliceerd
  • Ben je via ons aan het werk? Dan mag je op onze kosten jezelf verder ontwikkelen. Je krijgt toegang tot ruim 100 online trainingen die je kunt volgen waar een wanneer jij wilt via GoodHabitz

Als je hebt gesolliciteerd met een motivatie dan ziet de sollicitatieprocedure er als volgt uit:

  • Intake - kennismaking gesprek met intercedent Start People
  • Callcenter Assessment
  • Sollicitatiegesprek bij de gemeente Breda met twee Teamcoaches