Kies je vacature
Vindt de baan die bij jou past.
Je solliciteert
Jij stuurt ons jouw gegevens en wij gaan deze met veel interesse bekijken.
Wij hebben contact
Match jij op de vacature? Dan nemen wij snel contact op om je beter te leren kennen.
Persoonlijke kennismaking
Wil jij ons ook beter leren kennen? Dan gaan we samen een kop koffie of thee drinken.
Jij gaat van start!
Wij regelen het papierwerk en jij zet de krabbel. Welkom bij de club!
jouw baan in 5 stappen

Solliciteren

Schrijf je in voor arbeidsbemiddeling en solliciteer gericht op deze vacature.

x Bestandstype doc, docx, pdf van maximaal 1,5 MB

Upload hier jouw cv waarmee je je optimaal presenteert aan ons en aan (potentiële) opdrachtgevers. Het al dan niet opnemen van een foto in je cv geschiedt op basis van vrijwilligheid en heeft geen negatieve consequenties. Door het uploaden van een cv met foto verleen je toestemming aan Start People en haar concernvennootschappen om deze te verwerken en te verstrekken aan (potentiële) opdrachtgevers.

Jouw gegevens worden gebruikt voor arbeidsbemiddeling, welk proces deels geautomatiseerd plaatsvindt. In ons privacy statement kun je nalezen op welke wijze wij jouw gegevens verwerken.

Logistiek Inkoper (starter)

Start People Rotterdam XL

Standplaats
Rotterdam
Opleiding
MBO
Vakgebied
Logistiek
Vacaturenummer
1267004620

Klaar met je HBO en op zoek naar een mooie startersfunctie in de logistiek?
Als logistiek inkoper bij dit internationale bedrijf gespecialiseerd in elektrotechnisch material wordt jij verandwoordelijk voor de voorraadbeschikbaarheid en optimale service naar de klant door afstemming van de leveringen op klantaanvraag. Jij ziet het als een uitdagingom te streven naar een minimale voorraadhoogte in het magazijn maar wel de juiste servicegraad te behouden naar je vele klanten!

Je komt met deze uitdagende functie te werken op het hoofdkantoor in Zoetermeer/Bleiswijk.

Wat ga je doen?:

  • Je bent verantwoordelijk voor een optimale servicegraad door tijdig orders te bestellen.
  • Neemt noodzakelijke maatregelen om OOS (Out of Stock) te voorkomen.
  • Meldt onregelmatigheden aan de betreffende Product Manager en de vestigingen.
  • Analyseert de automatisch gegenereerde besteladviezen uit Slim4 en stuurt indien noodzakelijk bij.
  • Oplossen van ad hoc problemen m.b.t. de voorraad d.m.v. onderhouden van contacten met Productgroepen, vestigingen en leveranciers
  • Behandelen van ad hoc inkopen i.v.m. acties en grote prijswijzigingen
  • Monitort dagelijks of er te nemen acties zijn volgens het leanbord en de excepties vanuit Slim4.
  • Stemt af over te nemen wijzigingen op de forecast en besteladviezen met de senior analist.
  • Beoordeelt of procesverbeteringen mogelijk zijn en voert deze door indien deze van toepassing.
  • Heeft regelmatig contacten met de medewerkers van afdeling verkoop en het magazijn. Heeft daarnaast gereguleerd overleg met de afdeling inkoop(productmanagers).

Functie-eisen, Kennis en Vaardigheden:

  • HBO (starter) richting logistiek, economie of techniek
  • Kennis van voorraadbeheer, logistieke processen en systemen
  • Analytisch denkvermogen
  • Communicatief vaardig en sterk in woord en geschrift
  • Ervaring in een voorraadbeheer omgeving is mooi meegenomen
  • MS Office
  • Kennis van Slim 4 (pré)

Functionele Competenties:

  • Analytisch vermogen
  • Stressbestendig
  • Kwaliteitsgericht
  • Communicatief
  • Klantgerichtheid
  • Samenwerken
  • Plannen en organiseren

Letterlijk betekent Rexel: ‘de Koning van Elektrotechniek’. De naam is een samenvoeging van Rex, wat Latijn is voor Koning en ‘el’ wat de eerste letters van onze focus markt zijn, Elektrotechniek. Met trots dragen zij die titel en zijn dan ook wereldwijd de meest toonaangevende distributeur van Elektrotechnische materialen, die haar dienstenpakket volledig heeft afgestemd op deze groeiende markt.

Ook in Nederland is Rexel de gespecialiseerde groothandel die dagelijks professionals in woningbouw, utiliteit en industrie helpt duurzamer en efficiënter zaken te doen. Zij zijn een verbindende factor in deze energieke en dynamische wereld met continue veranderende technologieën. De organisatie is daardoor voortdurend in beweging en voorbereid op de toekomst.

  • Een fulltime functie voor onbepaalde tijd
  • Afhankelijk van ervaring een bruto salaris van max € 3500 bruto per maand op basis van 40 uur
  • Kilometervergoeding van € 0,19 p/km. Openbaar vervoer wordt 100% vergoed, mits bewijsstukken worden aangeleverd
  • Een fijne werkomgeving met een informele werksfeer
  • Bij de juiste inzet en goed functioneren bieden wij doorgroeimogelijkheden
  • Een gratis Goodhabbitz account waar jij meer dan 100 trainingen online kunt volgen