Solliciteren

Schrijf je in voor arbeidsbemiddeling en solliciteer gericht op deze vacature.

x Bestandstype doc, docx, pdf van maximaal 3 MB

Upload hier jouw cv. Dit is je visitekaartje voor ons én voor opdrachtgevers waar we je voorstellen. Je kunt een foto opnemen op je cv, maar als je dit niet doet heeft dit geen negatieve gevolgen voor je sollicitatie. Als je een foto opneemt in je cv dan geef je Start People – én de bedrijven die horen bij USG People Holdings BV. - toestemming om deze te verwerken en te verstrekken aan (potentiële) opdrachtgevers.

Jouw gegevens worden gebruikt voor arbeidsbemiddeling, dit vindt deels geautomatiseerd plaats. In ons privacy statement kun je nalezen hoe wij jouw gegevens verwerken.

Medewerker Klantenservice Alliander

Start People Amsterdam XL

Standplaats
Haarlem
Opleiding
MBO
Vakgebied
Callcenter
Vacaturenummer
1AV0044272

Kijk jij uit naar een uitdagende klantenservice functie? Ben jij als medewerker klantenservice analytisch van aard, communicatief vaardig en weet jij de juiste prioriteiten te stellen bij calamiteiten? Ben jij tot slot op zoek naar een dynamische functie en een prettig salaris? Kom dan werken als medewerker klantenservice bij Alliander in Haarlem.
Voor Alliander zijn wij per 03-05-2021 op zoek naar nieuwe collega's. De functie medewerker klantenservice is voor 24 - 40 uur per week, waarbij de voorkeur uitgaat naar fulltime. Mocht je parttime beschikbaar zijn dan is wel de wens dat je flexibel in te roosteren bent gedurende de gehele week.

Wat ga jij als medewerker klantenservice bij Alliander doen?

Als medewerker klantenservice bij jij het eerste aanspreekpunt voor klanten van Alliander. In deze functie sta jij de klanten van Alliander te woord bij storingen, (on)geplande werkzaamheden en calamiteiten.
De klanten van Alliander weten jou te bereiken via de telefoon, mail en Social Media. Als medewerker klantenservice sta jij de klanten te woord en weet jij het juiste onderscheid te maken tussen diverse meldingen. Zo weet jij als medewerker klantenservice een duidelijk onderscheid te maken tussen (urgente) storingen en in te plannen werkzaamheden. Aan de hand van jou analyse schakel jij direct alle partijen in die hulp dienen te bieden. Denk hierbij aan de brandweer, een gemeente of plan jij met de monteurs van Alliander een afspraak in bij de klant. Een dynamische functie waarin je met meerdere partijen snel en correct weet te handelen! Kortom, jouw taken zullen zijn:

  • Analyseren van de aard van de vraag: is het een storing, een vraag over geplande werkzaamheden of is het misschien een klacht?
  • Doorvragen op de mogelijke status, aard en oorzaak van de vraag;
  • Onderscheid weten te maken tussen een reguliere en ernstige storing;
  • Adequaat en snel reageren bij een ernstige storing en durft hierbij volgens het crisisprotocol te handelen;
  • Inschakelen hulpdiensten als brandweer en politie bij ernstige storingen zoals een gaslek en informeert hen en overige betrokkenen omtrent het verloop van het storingsproces;
  • Actuele informatie en advies verstrekken aan klanten over bijvoorbeeld stroomstoringen via diverse communicatiekanalen, zoals Facebook en Twitter;
  • Storingsanalyses maken om monteurs zo snel en efficiënt mogelijk te informeren over grote storingsafhandelingen, zodat zij zo snel mogelijk ter plaatse kunnen zijn.
  • Verricht werkzaamheden op het eigen aandachtsgebied, zodanig dat de veiligheid, klanttevredenheid en efficiëntie in de interne processen is gewaarborgd.
  • Draagt zorg voor het bewaken, communiceren of uitvoeren van (ver)storingen voor Elektriciteit, Gas en Openbare verlichting, maar ook bij schakelactiviteiten en begeleiding van het geplande werk.
  • Draagt zorg voor borging en controle op de processen binnen het aandachtsgebied om onderbrekingen zo snel als mogelijk kwalitatief en vooral veilig op te lossen.
  • Bewaakt de (eigen) voortgang, signaleert vertragingen en afwijkingen van processen binnen het aandachtsgebied.
  • Bouwt kennis op en volgt eventueel relevante trends en ontwikkelingen op het gebied van processen binnen het toegewezen aandachtsgebied en beoordeelt de impact hiervan op deze processen.
  • Denkt proactief mee en doet voorstellen tot het verbeteren en optimaliseren van de werkwijze, zodanig dat er waarde wordt gecreëerd voor de klanten.
  • Werkt intensief samen met partijen aan de digitalisering en automatisering van de processen.
  • Voorziet interne- en externe partijen proactief van juiste en tijdige informatie.
  • Onderhoudt contacten met diverse interne en externe stakeholders.
  • Werkt samen met stakeholders om de maatschappelijke impact van (ver)storingen in de energievoorziening te minimaliseren.

Beschik jij over de volgende eigenschappen en vaardigheden?

  • Je beschikt over minimaal MBO 4 werk en denkniveau;
  • Je hebt aantoonbare werkervaring met klantcontact;
  • Je hebt een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift
  • Je bent flexibel inzetbaar: jouw werktijden liggen tussen 07:00 uur en 23:00 uur (ma tot en met zo), in een vooraf vastgesteld rooster. Hierbij werk je 1 x per 3 weken in het weekend;
  • Je bent stressbestendig en weet het hoofd koel te houden!
  • Je beschikt over enig technisch inzicht.

Liander beheert het netwerk voor gas en stroom. Ze zijn niet de energieleverancier, maar maken het mogelijk dat energieleveranciers energie bij jou kunnen leveren. Meestal merk je helemaal niets van Liander. Zolang jouw elektriciteit het doet en je warm water hebt, is er niets aan de hand. Maar wat als de hele buurt ineens zonder stroom zit? Of wat nou als je gas ruikt? Dan kom je met Liander in contact. Liander doet er alles aan om gas- en stroomstoringen zo snel mogelijk te verhelpen en uiteraard bij voorkeur zelfs te voorkomen.

Het Technisch Klant Contact team van Netmanagement waarvoor jij komt te werken, is daarbij de ingang voor alle klanten: 24 uur per dag, 7 dagen per week. Dit team zorgt voor een realtime informatiestroom naar klanten, collega’s en andere belanghebbende. Voor consumenten en zakelijke klanten. Voor gemeenten en overheden, aannemers en ander partijen waar Liander mee samenwerkt. Middels diverse kanalen wordt gecommuniceerd met klanten over de status van de storing, waarbij webcare steeds belangrijker wordt. Daarnaast stuurt het team de monteurs aan die de storingen in het net repareren.

Wij bieden in eerste instantie een dienstverband voor onbepaalde tijd binnen een uitdagende en zeer afwisselende baan bij een organisatie die volop in ontwikkeling is. Op lange termijn bestaat de kans om op vast contract te komen bij de opdrachtgever, als jij je laat zien. Liander bouwt aan deze nieuw ingerichte afdeling en is dan ook op zoek naar enthousiaste medewerkers die samen met hen de komende jaren aan de slag willen om de klant zo goed mogelijk te helpen, maar ook om bijvoorbeeld analyses te maken om zodoende al op voorhand mogelijke storingen de kop in te drukken. Doordat de afdeling sterk werkt aan vernieuwing, is er binnen deze functie volop ruimte voor eigen inbreng en nieuwe ideeën. Dit maakt de baan zo leuk voor mensen die met een organisatie willen meedenken

Wat kan jij nog meer verwachten?

  • Het bruto uurloon ligt op €14,37 bruto per uur. Verder kom jij in aanmerking voor een ploegentoeslag, toeslagen in de avond en het weekend. .
  • De functie is zowel parttime of fulltime te vervullen vanaf 24 uur in de week
  • Je hebt flexibele werktijden! De werktijden liggen tussen 07:00 en 23:00 uur.
  • De functie is gevestigd in Haarlem. De locatie is goed aan te reizen met eigen vervoer of openbaar vervoer.

Heb je interesse? Reageer dan snel!