specialisatie-klantenservice

Werken bij CJIB

Werken bij het CJIB, betekent werken met een maatschappelijke opgave bij één van de grootste werkgevers van Leeuwarden! Bekijk onze vacatures bij het CJIB en solliciteer direct.

Lees meer over CJIB

Filteren en zoeken
Start People. Ons werk.

Filter de vacatures

Opleidingsniveau
Vakgebied
Werkervaring
Dienstverband
Parttime/fulltime
Provincie
Salarisindicatie

Werken bij het CJIB

Werken bij het CJIB, betekent werken met een maatschappelijke opgave bij één van de grootste werkgevers van Leeuwarden! De organisatie is verantwoordelijk voor het verzorgen van de inning voor veel overheidsinstanties. Er werken ongeveer 1250 gedreven mensen met verschillende achtergronden.  En praktisch gezien kunnen we stellen dat het CJIB goed te bereiken is met het OV, er is namelijk een bushalte voor de deur van het pand. Houdt er rekening mee dat er weinig tot geen parkeergelegenheid is. 

Ben je nog niet helemaal overtuigd óf wil je juist meer informatie over het CJIB? Check dan snel: www.CJIB.nl

Werken als klantenservice medewerker bij het CJIB

Als klantadviseur op het informatiecentrum van het CJIB ben jij het eerste aanspreekpunt voor de klant. Je bent werkzaam op het IC (informatiecentrum). De 'Wet Mulder' is de eerste skill/vaardigheid waar jij op gaat starten. Je krijgt vragen vanuit particulieren en bedrijven over boetes van (lichte) verkeersovertredingen. Tijdens het gesprek luister je goed naar de klant, je zoekt informatie op in de kennisbank en geeft advies. Nadat je de klant hebt geholpen registreer je de gegevens in het systeem.

Nog even op een rijtje, wat ga je doen:

  • Je neemt de vragen aan van alle klanten;
  • Je beoordeelt of je de vraag zelf kunt beantwoorden of deze moet voorleggen aan een specialist;
  • Je handelt de vragen af en maakt hiervoor gebruik van kennis- en bedrijfssystemen;
  • Alle contacten met de relaties registreer je in het bedrijfssysteem.


Wat heb je nodig voor de functie van klantenservice medewerker bij het CJIB?

  • Ervaring binnen het klantcontact is een vereiste. Dit kan telefonisch zijn, maar zeer zeker ook face-2-face. Zolang jij maar aan kunt tonen dat jij niet bang bent om vragen te beantwoorden en tegen weerstand kan;
  • Minimaal een afgerond MBO 3 diploma;
  • Jij spreekt je talen! Nederlands en Engels. En als het even kan ook een woordje Duits of Frans;
  • Flexibiliteit in uren en werkdagen. We kennen contracten van minimaal 10 uur per week tot aan een fulltime contract van 30-34 uur per week;
  • Beschikbaarheid (fulltime) tijdens de training;
  • Enthousiasme, gedrevenheid en eigen initiatief.


Wat krijg je als klantenservice medewerker bij het CJIB?

  • Een uitdagende functie waarbij je jezelf kan ontwikkelen met meerdere skills;
  • Een startsalaris van € 13,42 bruto per uur, na een jaar wordt dit verhoogd naar €14,27;
  • Je hebt invloed op jouw eigen rooster, je kunt namelijk aangeven wanneer jij beschikbaar bent;
  • Een baan voor langere tijd waarbij je werkt tijdens kantoortijden;
  • Reis je met het OV? Dan worden deze kosten volledig vergoed. Reis je met de auto, dan staat hier per dag een maximum van € 3,43 tegenover.
  • Kom je op de fiets? Dan krijg je € 0,20 per kilometer!

Via Start People ontwikkelen bij het CJIB

Ga je aan de slag bij het CJIB? Dan begint je dienstverband met een opleiding. Jij krijgt training in bijvoorbeeld alle theoretische kennis vanuit het CJIB die je nodig hebt om je functie uit te kunnen oefenen. "Hoe werkt het systeem?", "Waar vind je informatie?" en "Wat vertel ik de klant?" zijn vragen die worden behandeld. Als je de theorie en systeem toets hebt behaald dan mag je door. Het volgende onderdeel is (zelfstandig) bellen. Hierin wordt je ondersteund door een buddy of coach. Ook is er een meetmoment waarbij gezamenlijk met de coach wordt gekeken hoe je het bellen oppakt.

Doorgroeimogelijkheden zijn er ook volop! Je start met één skill en al na twee weken ga je de volgende skill erbij leren. Bij goed functioneren kun je meerdere interne opleidingen volgen om je verder te ontwikkelen, bijvoorbeeld in webcare of als specialist. In totaal zijn er meer dan 30 verschillende skills. Kortom, een functie met veel uitdaging en verdiepingsmogelijkheden! Wil je je talent (verder) ontwikkelen? Dat kan ook. Het CJIB biedt Duitse en Franse taalcursussen aan.

Aan de slag bij het CJIB?

Wij hebben uitdagende vacatures open staan bij het CJIB. Welke functie je ook gaat uitvoeren, wij streven er altijd naar om jou op de juiste plek te zetten. Dat is Ons werk. Ben je geïnteresseerd? Solliciteer dan direct op één van de openstaande vacatures en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Neem contact op

Heb jij nog vragen over werken bij het CJIB? We vertellen je er graag meer over! Laat je gegevens achter en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Jouw gegevens worden gebruikt voor arbeidsbemiddeling, dit vindt deels geautomatiseerd plaats. In ons privacy statement kun je nalezen hoe jouw gegevens worden verwerkt.