specialisatie-klantenservice

Werken bij CJIB

Werken bij het CJIB, betekent werken met een maatschappelijke opgave bij één van de grootste werkgevers van Leeuwarden! Bekijk onze vacatures bij het CJIB en solliciteer direct.

Lees meer over CJIB

Filteren en zoeken

Wanneer resultaten voor automatisch aanvullen beschikbaar zijn, gebruikt u de pijlen omhoog en omlaag om te bekijken en Enter om te selecteren. Touch-apparaatgebruikers, verkennen door aanraking of met veegbewegingen.

Laatst bekeken vacatures

0 vacatures gevonden

Werken bij het CJIB

Werken bij het CJIB, betekent werken met een maatschappelijke opgave bij één van de grootste werkgevers in Leeuwarden! Als je komt te werken bij het CJIB, dan word je onderdeel van een grote overheidsorganisatie die verantwoordelijk is voor het verzorgen van de inning van bijvoorbeeld verkeersboetes of boetes die opgelegd worden voor het niet hebben van een zorgverzekering. Het CJIB valt onder het Ministerie van Justitie en Veiligheid en maakt deel uit van de strafrechtketen, samen met organisaties zoals o.a. de Politie en het Openbaar Ministerie. Het CJIB is gevestigd in Leeuwarden en biedt werk aan ongeveer 1250 medewerkers met diverse achtergronden. De organisatie staat bekend als een moderne, aantrekkelijke en maatschappelijk verantwoorde werkgever.

Werken bij het CJIB betekent dus niet alleen een bijdrage leveren aan het functioneren van de rechtsstaat, maar ook deel uitmaken van een dynamische en inclusieve werkomgeving. Ben je nog niet helemaal overtuigd óf wil je juist meer informatie over het CJIB? Check dan snel: www.CJIB.nl

Werken als klantenservice medewerker bij het CJIB

Als klantadviseur op het informatiecentrum van het CJIB ben jij hét aanspreekpunt voor de klant. De 'Wet Mulder' is de eerste skill/vaardigheid waarvoor jij in de telefoonlijn gaat. Je beantwoordt vragen van burgers en bedrijven/ instanties over boetes van (lichte) verkeersovertredingen. Tijdens deze gesprekken ben je een luisterend oor, zoek je naar antwoorden in de uitgebreide kennisbank en voorzie je de klant van deskundig advies. Zodra je de klant hebt geholpen, zorg je ervoor dat alle gegevens keurig worden geregistreerd in het systeem.

Nog even op een rijtje, wat ga je doen:

  • Je staat paraat om vragen te beantwoorden van burgers, bedrijven en instanties;
  • Je beoordeelt of je zelf de vraag kunt tackelen of dat deze naar een specialist moet worden doorgestuurd;
  • Je handelt de vragen professioneel af met behulp van onze uitgebreide kennis- en bedrijfssystemen;
  • Elk contact met onze klanten wordt nauwkeurig geregistreerd in ons bedrijfssysteem. 

De opleiding
Voordat je echt aan de slag gaat met bellen, doorloop je eerst een intensieve opleiding om alle ins en outs van het telefonische werk onder de knie te krijgen. Deze opleiding duurt altijd 3 weken, is fulltime en vindt plaats op kantoor bij het CJIB. Tijdens deze periode dompel je jezelf onder in de wereld van de Wet Mulder, leer je de fijne kneepjes van de systemen van het CJIB en krijg je waardevolle training in gesprekstechnieken. Maar dat is nog niet alles - je begint ook meteen met bellen onder begeleiding, zodat je alvast kunt wennen aan de praktijk. Als je de opleiding succesvol doorloopt, ben jij helemaal klaar voor het echte werk en kun je zelfstandig aan de slag.

Het team en de sfeer
Het Informatiecentrum bestaat uit meer dan 100 medewerkers. Je komt te werken in een team van ongeveer 40 collega's. Een divers team van nieuwkomers en doorgewinterde krachten. De sfeer is er gezellig en informeel, en regelmatig worden er ook buiten werktijd leuke dingen ondernomen. Bij het CJIB draait het niet alleen om het werk, maar ook om de band die je met je collega's opbouwt. Samen maken jullie de werkdagen bij het CJIB nog een stukje plezieriger.


Wat heb je nodig voor de functie van klantenservice medewerker bij het CJIB?
Ervaring in een functie met klantcontact is een waardevolle troef. Of je nu al eerder telefonisch of face-to-face met klanten hebt gewerkt, het zal zeker van pas komen! Bij voorkeur heb je al ervaring met telefonisch klantcontact, dat geeft je een streepje voor.

  • Minimaal een MBO-3/4 diploma;
  • Een goede beheersing van zowel de Nederlandse als de Engelse taal;
  • Flexibiliteit in werktijden en -dagen. We bieden zowel parttime als fulltime contacten aan. Jij mag kiezen uit: 20-24/ 24-28/ 28-32/ 32-36 uur per week;
  • Volledige aanwezigheid tijdens de training op kantoor gedurende 3 weken;        
  • Een sterk empathisch vermogen en een klantgerichte instelling;
  • Enthousiasme, gedrevenheid en initiatief worden zeker gewaardeerd.


Wat krijg je als klantenservice medewerker bij het CJIB?
Het CJIB is een fantastische werkgever die veel investeert in zijn medewerkers. Ontwikkeling staat hoog in het vaandel en wordt regelmatig besproken in gesprekken met je teamleider. Je hebt de mogelijkheid om maar liefst 30 verschillende vaardigheden te leren, variërend van betalingsregelingen tot webcare. Zo blijft je werk altijd boeiend en gevarieerd. Maar er is meer:

  • Een startsalaris van €18,38 bruto per uur, dat kan oplopen tot €19,34 bruto per uur bij relevante ervaring;
  • Een betaalde opleiding van 3 weken, gevolgd door on-the-job begeleiding;
  • Een eindejaarsuitkering die direct als toeslag bovenop je uurloon wordt uitbetaald;
  • Je begint altijd met een tijdelijk contract van 6 maanden, maar bij wederzijdse tevredenheid is verlenging zeker mogelijk. Het is het uitgangspunt van het CJIB om een langdurige samenwerking aan te gaan;
  • Volledige OV-reiskostenvergoeding;
  • Mogelijkheden voor hybride werken, inclusief een thuiswerkvergoeding van €2,35 per dag;
  • Vergoeding voor reiskosten met de fiets van €0,21 per kilometer;
  • Een maximale reiskostenvergoeding van €3,49 per dag als je met de auto reist (let op: er is geen parkeergelegenheid bij het CJIB);
  • Start People vindt het belangrijk om te blijven investeren in haar medewerkers. Daarom heeft Start People een breed scala aan aanbod van diverse trainingen waar je als medewerker onder andere gratis trainingen kunt volgen en een certificaat kunt krijgen;
  • Je bouwt vanaf dag één via ons pensioen op via Stipp Pensioen. 

Met al deze voordelen wordt werken bij het CJIB niet alleen een professionele uitdaging, maar ook een financieel aantrekkelijke keuze.

Het proces
Het sollicitatieproces verloopt als volgt. Je solliciteert met je cv én motivatiebrief. Zonder motivatiebrief kunnen we jouw profiel niet doorsturen naar het CJIB. Nadat we je sollicitatie hebben ontvangen, beoordelen we je cv en motivatiebrief. Als je voldoet aan het profiel, nodigen we je uit voor een intakegesprek via Teams met een recruiter van ons, Start People. Tijdens dit gesprek bespreken we de vacature, je ervaring en motivatie, en je krijgt alle gelegenheid om vragen te stellen over de functie. Als het intakegesprek positief verloopt, plannen we direct een gesprek in op kantoor bij het CJIB met de teammanager. Na dit gesprek ontvang je snel een reactie over je sollicitatie. Voorafgaand aan het intakegesprek vragen we standaard om referenties. 

 

Aan de slag bij het CJIB?

Wij hebben regelmatig uitdagende vacatures openstaan bij het CJIB. Welke functie je ook gaat uitvoeren, wij streven er altijd naar om jou op de juiste plek te zetten. Dat is Ons werk. Ben je geïnteresseerd? Solliciteer dan direct op één van de openstaande vacatures en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op. Staan er momenteel geen vacatures op onze site? Niet getreurd, het CJIB heeft regelmatig instroommomenten. Laat je gegevens achter en we nemen alvast contact met je op. 

Neem contact op

Heb jij nog vragen over werken bij het CJIB? We vertellen je er graag meer over! Laat je gegevens achter en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Jouw gegevens worden gebruikt voor arbeidsbemiddeling, dit vindt deels geautomatiseerd plaats. In ons privacy statement kun je nalezen hoe jouw gegevens worden verwerkt.