Ben jij dit binnenkort?

Hoe word ik medewerker klantenservice? Via Start People

Voor verschillende organisaties zoeken wij nieuwe medewerkers die een luisterend oor bieden aan klanten. Als medewerker klantenservice ben jij vaak het eerste aanspreekpunt. Je maakt veel mee, komt met uiteenlopende mensen in contact en werkt in een groot team met veel collega’s samen. Als medewerker klantenservice werk je meestal met collega’s die een soortgelijke functie bekleden zoals klantadviseur, social media medewerker, klantcontactmedewerker, webcare servicemedewerker, service agent, medewerker klantcontactcentrum, callcenter medewerker, administratief medewerker, servicedeskmedewerker en retentiemedewerker.

Als medewerker klantenservice ben jij het eerste aanspreekpunt. Jouw klanten weten jou via telefoon, mail of social media te vinden. Je weet hoofd- van bijzaken te onderscheiden en achterhaalt zodoende de kern van het probleem.

Je bent dan ook zeer stressbestendig en blijft rustig onder alle omstandigheden. Er wordt gerekend op jouw vertrouwen richting de klant en het inschattingsvermogen om de tijd te nemen voor de klant die nodig is. Jij weet door jouw inlevingsvermogen de klant gerust te stellen. Ondertussen zet je de benodigde acties in om ervoor te zorgen dat de situatie zo snel en adequaat mogelijk wordt opgelost.

Een dag als medewerker klantenservice

Maandagochtend, iets voor half 9 log je in op het werk en je krijgt direct de eerste klant aan de lijn. Gelukkig krijgt hij nu jou aan de lijn! Doordat jij de juiste vragen stelt heb je snel helder wat het probleem van de klant is en deze weet jij op te lossen. Sterker nog, je hebt de verwachting overtroffen doordat je een voorstel hebt kunnen doen op een nieuw product of dienst.

Geen zin om te solliciteren maar wel geïnteresseerd? Meld je dan aan en we nemen zo spoedig mogelijk contact met je op!

Het versturen van jouw gegevens kan even duren. Onze excuses voor het ongemak!
In ons privacy statement kun je nalezen op welke wijze wij jouw gegevens verwerken.

Organisaties die dringend op zoek zijn naar jou!

Geen diploma? Geen probleem!

Om als medewerker klantenservice te kunnen werken, heb je over het algemeen geen specifieke opleiding nodig. Soms wordt er gevraagd naar MBO 4 werk- en denkniveau. Vaak worden er wel de nodige eisen gesteld aan je stem (duidelijk en representatief) en je persoonlijkheid. Voorbeelden van eisen die vaak gesteld worden, zijn:

  • Empatisch vermogen: je kan meedenken met de klant
  • Communicatief vermogen: luisteren en goede vragen stellen
  • Oplossingsgericht vermogen: altijd servicegericht zijn en denken in oplossingen

Wat bieden wij?

  • Je wordt niet in het diepe gegooid. Je krijgt bij elke organisatie een inwerktraject, verschillend van een week tot vier weken
  • Werkzaamheden als medewerker klantenservice zijn flexibel in te delen; 
  • Tussen 8-38 uur in de week;
  • In het weekend;
  • Parttime (in de avonduren)/fulltime;
  • Reiskosten worden merendeels vergoed
  • Uurloon ligt tussen €10-€12 euro, liggend aan de organisatie
Naar boven