Ik wil deze baan!

Voeg je CV toe

Voeg hier jouw CV toe waarmee je je optimaal presenteert aan ons als werkgever. Het al dan niet opnemen van een foto in je cv geschied op basis van vrijwilligheid en heeft geen negatieve consequenties. Door het uploaden van een cv met foto, verleen je toestemming aan Start People en haar concernvennootschappen om deze te verwerken en te verstrekken aan (potentiële) opdrachtgevers. Het bestand mag als word- of pdf bestand worden aangeleverd en moet kleiner zijn dan 1,5 MB.

In ons privacy statement kun je nalezen hoe jouw gegevens worden verwerkt.

Neem het heft in handen en pak nu de regie!

Heb jij graag de regie in handen, heb je veel ervaring in het voeren van (lastige) gesprekken en heb jij een dienstverlenend karakter? Dan kun jij binnenkort starten met je nieuwe baan bij Dienst Terugkeer & Vertrek (DT&V). Voor DT&V, actief in de vreemdelingenketen (Rijksoverheid), zoeken wij voor diverse locaties in Nederland regievoerders.

Waar kom je te werken?

Onze partner, Dienst Terugkeer & Vertrek, is actief binnen de vreemdelingenketen en is daarom onderdeel van het Ministerie van Justitie en Veiligheid. Zij hebben als doelstelling het daadwerkelijke vertrek van illegale vreemdelingen en asielzoekers te bevorderen, op het moment dat ze het land moeten verlaten. Er zijn diverse locaties door heel Nederland, wat betekent dat we enige flexibiliteit van onze medewerkers vragen in de reisbereidheid. Echter zal er op basis van jouw woonplaats gekeken worden naar de meest geschikte werklocatie. 

Als Regievoerder Vertrek/Casemanager zet jij jouw gesprekstechnieken, kennis en ervaring in bij het individueel regisseren en voorbereiden van het vertrek van de vreemdeling. Met trots kun je zeggen dat jij een regievoerder / casemanager bent, die mensen op een positieve manier in beweging weet te krijgen. Je houdt je daarom bezig met de volgende zaken:

  • Het opstellen en uitvoeren van een persoonlijk plan van aanpak omtrent de terugkeer van de vreemdeling;
  • Verantwoordelijkheid dragen voor de voortgang van je volledige caseload;
  • Je behandelt bemiddelingsverzoeken van vreemdelingen die het niet lukt Nederland zelfstandig te verlaten;
  • Indien de situatie erom vraag onderneem je direct actie;
  • Je organiseert het feitelijk vertrek door het wegnemen van belemmeringen;
  • Je onderhoudt contacten met andere organisaties binnen de vreemdelingenketen.

Feitelijk ben jij de regisseur van het vertrek. 


Dit krijg je er voor terug

Naast het feit dat je bijzondere werkervaring op kan doen binnen de Rijksoverheid, zitten er natuurlijk een aantal arbeidsvoorwaarden vast aan deze functie. Een greep uit het aanbod:

  • Fulltime werkweek van 36 uur, waar 4 x 9 uur mogelijk is; 
  • Bruto maandsalaris tussen €2581,- en €3698,- (inschaling op basis van werkervaring en opleiding);
  • Vergoeding in reiskosten van 19 cent per kilometer (tot maximaal €21,- per dag), waarbij zakelijke kilometers volledig worden vergoed;
  • Een gedegen inwerktraject met opleidingsmogelijkheden;
  • Ruimte en kansen voor je persoonlijke ontwikkeling door trainingen te volgen via het online platform van GoodHabitz.

Ook een goede en respectvolle sfeer is onderdeel van jouw werkomgeving waar vertrouwen en collegialiteit centraal staan!

 

Wie ben jij?

Om het beste uit jezelf en de functie te kunnen halen ben je in ieder geval; 

  • in het bezit van een HBO bachelor diploma, dit is een must (in bijvoorbeeld een MER, juridische, agogische of psychologische richting);
  • zeer ervaren in gespreksvoering, bij voorkeur in een gedwongen kader;
  • in bezit van kennis van Vreemdelingenwet 2000 of ben je in staat om dit snel eigen te maken;
  • flexibel ingesteld. Dit is noodzakelijk wegens een caseload die zich bevindt onder meerdere locaties en de daarbij behorende reistijd;
  • in het bezit van een geldig rijbewijs en eigen vervoer.

Graag zien we jou als een positief kritische persoonlijkheid met ambitie, zelfkennis en vermogen tot zelfreflectie. Je wil jezelf blijven ontwikkelen en je weet ook waar deze kansen liggen. Je weet daarnaast gesprekken in stand te houden, ook bij slecht nieuws of weerstandsgesprekken. En een beetje analytische kennis is geen overbodige luxe.

Hoe nu verder?

Op het moment dat jij je gegevens hebt achter gelaten gaat het sollicitatieproces van start. Benieuwd wat er allemaal bij komt kijken? Hieronder hebben we alles voor je in kaart gebracht.

Misschien goed om te weten dat de intake gesprekken plaats zullen vinden in week 19. In week 20 zullen we je bij geschiktheid gaan voorstellen, waarbij de sollicitatiegesprekken plaats vinden op vrijdag 17 mei. En wanneer je dan gaat beginnen? Zo spoedig mogelijk!

Verstuur je sollicitatie!

Ben jij zeker van je zaak? Laat dan je gegevens achter middels het formulier bovenaan deze pagina!

 

Wil jij eerst nog meer weten over wat DT&V precies doet, bekijk dan onderstaande video.