Header_Image-Zakelijk

Toe aan een switch? Word klantenservice medewerker!

Bij Start People helpen jou graag bij het vinden van een klantenservicebaan die bij jou past. Ben jij toe aan een switch? Met verschillende klanten zoals VattenfallT-Mobile en IND hebben wij altijd passende vacatures voor jou. 

 

Bekijk direct alle vacatures

Vind jouw klantenservice baan via Start People

Ben jij klantgericht en vind je het leuk om iedereen te voorzien van antwoorden op hun vragen? Klantenservice medewerker, callcenter medewerker of customer service medewerker. Jij kan het verschil maken voor de klanten!

Als klantenservice medewerker ben jij het aanspreekpunt voor klanten. Je beantwoordt vragen, geeft informatie en zorgt voor oplossingen. Ervaring of een specifieke opleiding is vaak niet nodig. Wel ben je representatief en denk je graag mee. 

Waarom werken via Start People


Opleidingen & certificaten
Wij vinden het belangrijk om jouw kansrijk te maken of te houden met de nodige opleidingen & certificaten voor de functie die bij jou past.


Flexibele en vaste banen
Bij ons kan je alle kanten op met flexibele en vaste banen, fulltime of parttime functies en volledig op kantoor of hybride werken.


Dé baan
Wij werken voor de overheid, grote commerciële bedrijven en het MKB waardoor er altijd een passende organisatie voor jou bij zit!

Pak jij je kans in de klantenservice?

Of je nu al precies weet wat je wil, of nog niet. Wij zijn er voor iedereen. Solliciteer op één van onze klantenservice vacatures of schrijf je bij ons in. Samen gaan we op zoek naar de baan die bij jou past.

Functies in de klantenservice

Klantenservice is een algemene term die gebruikt wordt voor verschillende functies waarin het leveren van service centraal staat. Je kan dus binnen de klantenservice verschillende kanten op!

  • Medewerker klantenservice
    De medewerker klantenservice helpt klanten bij al hun problemen, klachten en vragen. Je probeert de klant zo goed mogelijk op weg te helpen en problemen op te lossen. De wens van de klant staat voor jou altijd centraal.
  • Callcenter medewerker
    Een callcentermedewerker beantwoordt telefonisch vragen van klanten (inbound functie) of probeert producten of diensten te verkopen (outbound functie) aan potentiële klanten.  
  • Klant contact medewerker (KCC)
    Als KCC medewerker ben jij het eerste aanspreekpunt voor de klant en beantwoord je verschillende vragen. Naast telefonisch, kun je ook via mail, chat of andere kanalen contact hebben met klanten. 
  • Klantadviseur
    De klantadviseur beantwoordt vragen van klanten en adviseert klanten over de producten en/of diensten die de organisatie aanbiedt. 

 Pietsje werkt als klantenservicemedewerker bij CJIB en neemt je graag mee in haar Start Storie:


Wij maken jou kansrijk 

Met Start People bouw je aan je toekomst met opleidingen en trainingen. Of je nu wil blijven doorleren naast je baan of dat je juist een opleiding nodig hebt voordat je aan de slag gaat. Start People maakt het mogelijk! 

 

Online trainingen

Als je via Start People aan de slag gaat, krijg je kosteloos toegang tot meer dan 100 gratis online trainingen van GoodHabitz. Het aanbod is enorm en heel divers.



Meer over onze online trainingen

 

Opleidingen & certificaten

Heb jij een certificaat nodig om in aanmerking te komen voor een klantenservice functie? Of een gerichte opleiding om die volgende stap te kunnen zetten? Als je via Start People aan de slag gaat, denken wij altijd mee om jou kansrijk te maken én te houden.


Meer over onze opleidingen

Maak die switch!

Met meer dan 200 vacatures en vaste en flexibele banen zijn er voor jou altijd kansen in de klantenservice. Pak jij vandaag je kans nog?

Onze topwerkgevers in de klantenservice

Veelgestelde vragen over werken in de klantenservice

Kun je werken als klantenservice medewerker vanuit huis?

Tegenwoordig is hybride werken bijna niet meer weg te denken. Ook als klantenservice medewerker is het bij sommige opdrachtgevers mogelijk om (gedeeltelijk) thuis te werken. Staat het niet specifiek bij de vacature benoemd? Dan kan je altijd contact opnemen om de mogelijkheden te bespreken!

Hoe kan ik solliciteren om te werken in de klantenservice?

Wil jij aan de slag in de klantenservice? Dan kan dat door te solliciteren op één van onze openstaande klantenservice vacatures. Solliciteren op een vacature doe je door te klikken op de solliciteer-button boven- of onderaan de vacature. Nadat je het sollicitatieformulier hebt ingevuld, zal deze rechtstreeks naar de betreffende vestiging worden verstuurd. Zij zullen zo snel mogelijk contact opnemen om je sollicitatie verder te bespreken!

Kun je werken als klantenservice medewerker zonder diploma?

Voor de functie van klantenservicemedewerker is er geen harde eis voor een diploma. Persoonlijkheid is hiervoor een veel belangrijkere graatmeter. Ook zonder diploma hebben wij dus mogelijkheden voor jou! Daarnaast zorgen sommige organisatie dat jij bij de start van je baan een trainingsprogramma krijgt, zodat jij je werk zo goed mogelijk kan uitoefenen.

Wat ga je verdienen als klantenservice medewerker?

Als klantenservice medewerker ligt het salaris tussen €1850,- en €2500,- bruto per maand. Dit is afhankelijk van de sector waarbinnen je werkzaam bent. Veel van de klantenservice vacatures bij Start People zijn bij de overheid. Hier liggen de salarissen gemiddeld aan de hoge kant.

Wat moet je kunnen als werknemer op een klantenservice?

Voor de functie van klantenservice medewerker is het vooral belangrijk dat jij over de juiste competenties beschikt zoals goed kunnen luisteren, duidelijk communiceren en over voldoende kennis beschikken. Door deze competenties kan jij ervoor zorgen dat elke klant met een tevreden gevoel terug kijkt.

Wat doet een klantenservice medewerker?

Als klantenservice medewerker zorg jij ervoor dat organisaties de beste service kunnen leveren aan hun klanten. Jij bent er voor al hun vragen en/of klachten. Of je de klant nu telefonisch, per mail, op social media of via de chat spreekt. Jij zorgt er altijd voor dat ze tevreden zijn over de service die jij hebt geboden. Veel voorkomende werkzaamheden in de klantenservice zijn:

  • Beantwoorden van klantvragen, bijvoorbeeld over betalingen, producten of abonnementen
  • Informatie geven over producten en diensten
  • Afhandelen en archiveren van binnenkomende e-mails
  • Afhandelen en registreren van klachten
  • Registreren van gewijzigde of nieuwe klantgegevens in het systeem
  • Eventueel doorverwijzen van klanten met complexe vragen naar tweedelijns-specialisten
  • Rapporteren van bijzonderheden aan de manager klantenservice